Creatief bureau Pixel Astronauts bouwt aan hun toekomst
Als ondernemer moet je natuurlijk veelzijdig zijn, een duizendpoot. Naast onze corebusiness; het ontwerpen van websites en vormgeven van huisstijlen, zit natuurlijk ook een stuk (financiële) administratie. Niet onze favoriete bezigheid als we heel eerlijk zijn maar het moet wél gebeuren. En goed ook. Geen enkele ondernemer kan zich een slechte administratie permitteren. Het kan namelijk veel problemen met zich meebrengen aan het einde van het boekjaar of zelfs aan het einde van elk kwartaal als de omzetbelasting aangegeven moet worden. Om die reden steken wij naast onze corebusiness veel tijd in de financiële administratie c.q. boekhouding.
“Echter kan je, zelfs als ondernemer, niets doen aan tijd. Je kan het maar één keer goed indelen.“
Een ondernemer heeft super veel vrijheid. Heerlijk om overal zélf grip op te hebben en alles zelf te kunnen indelen. Echter kan je, zelfs als ondernemer, niets doen aan tijd. Je kan het maar één keer goed indelen.
Omdat we, gelukkig, een snelgroeiend bedrijf zijn en veel met strakke deadlines werken, hebben we gekeken naar onze planning; hoe besteden we onze uren eigenlijk? Hier kwam al snel uit dat we veel kostbare tijd kwijt waren aan de administratie en de boekhouding. Dit moest anders, we ondernemen om toffe projecten vorm te geven, niet om de bonnetjes bij elkaar op te tellen (no offense).
Zo kwamen we uit op Kapitael, die naar eigen zeggen hier wel raad mee weten. Met Kapitael hebben we gekeken naar een passende, efficiënte oplossing zodat wij lekker kunnen vormgeven én een strakke boekhouding hebben. Kapitael stelde een pakket samen bestaande uit een Exact boekhoudpakket dat gekoppeld is met ons administratiesysteem WeFact zodat we konden blijven werken in ons vertrouwde boekhoudsoftwarepakket en zij meer de diepte in kunnen.
“Met de software en de ondersteuning van Kapitael hebben we in feite een financiële afdeling erbij die ons tijd maar soms ook wat belastingvoordeel oplevert.“
De koppeling van Exact en WeFact in combinatie met de kennis en kunde van Kapitael biedt ons meer dan alleen een opgeruimd bureau en lege akte mappen (papieren facturen en bonnetjes bewaren zijn nu namelijk compleet verleden tijd!). Het bracht ons een stuk meer inzicht in hoe wij als bedrijf er financieel voor staan. Zowel in het verleden; “hoe hebben we het afgelopen jaar nou eigenlijk écht gepresteerd?” als de toekomst; “waar moeten we het komende jaar op inzetten, wat kost ons kantoor nu écht”. Deze inzichten zijn ons zeer waardevol. Uiteindelijk zijn we namelijk ontwerpers, geen financieel adviseurs. Ons leek het praktisch onmogelijk om een echte financiële adviseur “in” ons bedrijf te hebben. Met de software en de ondersteuning van Kapitael hebben we in feite een financiële afdeling erbij die ons tijd maar soms ook wat belastingvoordeel oplevert. Er gaat geen enkel bonnetje meer verloren. Win-win!
Dit is écht een stukje “peace of mind” waardoor we meer tijd hebben om te doen waar we goed in zijn. Dus bedankt Kapitael! Wij zijn helemaal om. Straks maar even een ommetje lopen, tijd zat!
Contact
Vul het onderstaande formulier in en wij zullen zo snel als mogelijk contact opnemen. Toch liever een email versturen? Dit kan naar info@kapitael.nl